lørdag den 16. februar 2008

Kunstforlaget Danmark - ca 1900-1920


Egentligt var det kun meningen jeg ville gengive mærker som var en del af min egen samling. Følgende mærke bød jeg på da den var sat til salg på ebay, men jeg vandt det ikke. Da det er et noget specielt mærke som jeg nok ikke sådan lige løber over lige med det samme, så vil jeg alligevel lige medtage den på listen. Det er ikke et "rigtigt" frimærke, men et reklamemærke udgivet af Kunstforlaget Danmark omkring år 1900-1920, og er et mærke der gør reklame for Jules Vernes Værker

1 kommentar:

bjoern sagde ...

Mærket er fra 1913 hvor det udsendes sammen med et tilsvarende for forlagets blå Mariatserie. Begge mærker og Jules Verneudgaven kan ses på Den Danske Jules-Verne selskabs hjemmeside jules-verne.dk.
med venlig hilsen Bjørn Larsen, selskabet